2021 - 2021

• In 2021 kon vanwege het coronavirus geen werkbezoek vanuit Nederland in Tanzania plaatsvinden, wel kwam onze coördinator Yona vanuit Tanzania in Januari naar Nederland. Toekomstplannen werden besproken.
  • In mei is Sjan de Weert, verloskundig echoscopiste , onze nieuwe bestuursondersteuner. Zij legt zich toe op de aanschaf van mobiele echo-apparatuur voor de Stichting.
  • Miriam Hoogendam legt haar bestuursfunctie neer maar blijft de Stichting trouw als bestuursondersteuner.
  • Ons Project ”De Mobiele Echoscopist” is van start gegaan.
  • De eerste aanvraag voor mobiele echoscopie vanuit Himo is binnen en is toegezegd.
  • Veronica , onze echoscopist op de Mamabus in Moshi werkt met volle tevredenheid met de door de Stichting in bruikleen gegeven Lumify.
  • Begin juni vertrok Jackline Shirima, de door ons opgeleide echoscopiste naar onze supervisor Regina Namumba in Tabora voor een 10 daagse intensieve hands-on training.
  • In september treedt Lucie Driessen, verloskundige, toe tot het bestuur.
  • Het testen voor de aanschaf van mobiele echo-apparaten vond plaats.