2020 - 2020

• Stichting Mount Meru werkt, met haar partner Stichting Driving Nurses, aan een plan om goede moeder- en kindzorg beschikbaar te maken in de buitengebieden rond Karatu.
  • Ook Tanzania lijkt niet aan het coronavirus te kunnen ontsnappen. Medio maart zijn de eerste besmettingen gemeld en heeft de Tanzaniaanse overheid maatregelen genomen om de verdere verspreiding in te dammen. Zo waren scholen en opleidingsprogramma’s tijdelijk gesloten.
  • Toch hebben we dit jaar nog 1 kandidaat kunnen laten opleiden. Verloskundige Jackline Shirma heeft de echografiecursus in het KCMC-ziekenhuis te Moshi met goed gevolg afgesloten.
  • Veel onderwijs en supervisie vond plaatst via WhatsApp groepen en de mail vanuit Nederland.