2019 - 2019

• Verloskundig echoscopiste Miriam Hoogendam treedt toe tot het bestuur.
  • De stichting lanceert het project ‘Adopteer een Echoscopist’ en selecteert drie kandidaten (twee verloskundigen en een clinical officer) om op te leiden in de verloskundige echografie.
  • Dankzij onze sponsoren kunnen de kandidaten in April starten met een basis echo-opleiding van 3 maanden in het KCMC (Academische ziekenhuis) in Moshi. De stichting zorgt voor een maand extra scholing en biedt via afstandsonderwijs begeleiding aan gedurende 2 jaar.
  • Saja Erens brengt een werkbezoek aan Noord-Tanzania. Ze legt op diverse plaatsen veel nieuwe contacten, onder andere in Karatu.
  • Er worden verschillende sponsoracties gehouden ten bate van de stichting. Een actie met haarbanden levert ruim 1200 euro op en een fietstocht van WTC Zijtaart ruim 550 euro .