2017 - 2017

• Het benodigde bedrag voor de aanschaf van een echotoestel is binnen.
  • Medio 2017 wordt een draagbaar echoapparaat, de Mindray Z6, aangeschaft.
  • Tijdens een werkbezoek aan Tanzania wordt het echoapparaat officieel overgedragen aan het Mount Meru-ziekenhuis.
  • In samenwerking met de radioloog van het ziekenhuis, Dr. Richard Sungura, geven Margriet van der Weel-Roem en Anna Lied Poelstra-Sanders een aantal dagen hands-on trainingen.
  • Verder geeft Anna Lied hands-on training aan Johanna, een Duitse verloskundige die al 10 jaar in kleine kraamkliniek nabij Stone Town op Zanzibar werkt.
  • Eind 2017 wordt contact gelegd met de stichting Driving Nurses. Stichting Driving Nurses zorgt ervoor dat er in de rurale gebieden rond de stad Moshi een Mamabus rijdt die vrouwen voorlichting geeft over allerlei aspecten rond zwangerschap en moederschap. Samen onderzoeken we de mogelijkheid van een mobiel echoapparaat in de Mamabus en het aanbieden van volwaardige zwangerschapscontroles in een 5-tal dorpen (20.000 mensen) die ver afgelegen zijn van een medische post.