Door het Covid-19 virus waren de opleidingen in Tanzania niet open. Vanaf 2023 start er een landelijke nieuwe echo opleiding van 1 jaar in Dodoma. Werving van kandidaten is in volle gang.

De lokale echo-opleiding in Moshi is een tijd gesloten geweest door corona en aanpassingen aan het curriculum. Vanaf 2023 worden er weer kandidaten toegelaten in Moshi en is er ook een nieuwe opleidingsplaats bijgekomen in Dodoma. De Stichting heeft alweer enkele kandidaten weten te selecteren. Door de wachtlijsten is het bemachtigen van een opleidingsplaats een wat stroperig proces. In 2024 hopen we dat in ieder geval een kandidaat van de Stichting kan beginnen. Het werven, selecteren en aanmelden van kandidaten blijft een continu proces.