Alhoewel Covid-19 Tanzania nog niet heeft verlaten, is de echo-opleiding in het KCMC-ziekenhuis sinds 1 juli weer open.

Stichting Mount Meru is erg blij met de toelating van een van onze kandidaten: Jackline Shirma. Onder tijdsdruk en met behulp van onze man ter plaatse Yona, is het gelukt alle benodigde papieren aan te leveren en is aan de formaliteiten voldaan.

Jackline Shirma is een 35-jarige verpleegkundige met jaren ervaring in de verloskunde. Jackline woont en werkt in Himo en is moeder van 2 jonge kinderen van 7 en 2 jaar oud. Ze werkt in de polikliniek in Himo.

De arts van dit ziekenhuis, dr. Maeda, heeft veel ervaring in de echografie; dankzij hem krijgen alle zwangere vrouwen in het ziekenhuis zowel een termijnecho als een screeningsecho.

Dr. Maeda is ook een goede leermeester. Hij heeft ons om ondersteuning gevraagd, want er is behoefte aan een gecertificeerde echoscopiste voor de buitenposten van het ziekenhuis.

De komende twee jaar zullen wij Jackline ondersteunen en begeleiden in haar opleiding tot echoscopiste. Op dit moment heeft ze haar eerste lesweken al achter de rug. We houden u op de hoogte.

Helpt u ons de opleiding van studenten zoals Jackline mogelijk te maken? Kennis is blijvend en verbetert de moeder- en kindzorg in Tanzania! Klik hier voor meer informatie of doneer!

Stichting Mount Meru
Steun Ons