Ngurdoto is een kleine plaats met ongeveer 3000 inwoners aan de voet van de Mount Meru dichtbij Arusha. Het plaatsje heeft een Dispensary waar 2 zusters van de Carolus-orde bevallingen begeleiden.

Met trots vertelden ze dat ze tot op heden hele goede zorg hebben kunnen leveren met een minimum aan spullen. Bij twijfel sturen ze de zwangere vrouwen naar een ziekenhuis in Arusha voor een echo. Een doptone, apparaat waarmee de harttonen van de ongeboren baby gehoord kunnen worden zou een welkome aanwinst zijn. De Stichting heeft de zusters van een doptone kunnen voorzien. De Stichting Mount Meru kan terugkijken op een jaar waarin diverse projecten verwezenlijkt zijn.

We blijven in contact met de mensen in het Mount Meru ziekenhuis, de Regionaal Manager van de regio Arusha, Johanna, de verloskundige op Zanzibar en de zusters van de Carolus orde.
Er zijn nieuwe contacten gelegd in Tanzania en op Zanzibar waarmee we aan een volgende  hulpvraag werken.